آیا ژنتیک بر خروپف تاثیر دارد؟

هوپنوس > مقالات هوپنوس > آیا ژنتیک بر خروپف تاثیر دارد؟

خروپف ارثی است یا ناشی از سبک زندگی شماست؟

خروپف می‌تواند یکی از مخرب‌ترین اختلالات خواب باشد زیرا سایر افراد خانواده را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین ممکن است باور داشته باشید که نمی توانید آن را کنترل کنید زیرا فکر می کنید این چیزی است که از نظر ژنتیکی مستعد آن هستید. با این حال، ممکن است شنیده باشید که خروپف از سبک زندگی شما ناشی می شود و می توانید به سادگی آنرا رفع کنید. حال ببینیم دقیقاً چه چیزی باعث خروپف می شود و راه های رفع آن چیست؟

آیا خروپف ارثی است؟

برای درک اینکه آیا خروف ارثی یا خیر، انجام معاینه فیزیکی ضروری است. در این راستا معاینه بینی و دهان بیمار و شناسایی قسمت‌هایی که ابعاد بزرگ‌تر یا کوچک‌تری دارند، که احتمالاً ارثی هستند، مهم است.

به عنوان مثال، کام بلند و کمانی باریک و کام بزرگتر ممکن است باعث خروپف شود. در این صورت، متخصصان خواب ممکن است ابزارهای ضد خروپف مانند پلاک دهانی ضد خروپف و زبانگیر ضدخروپف را توصیه کنند.

در صورتی که خروپف ناشی از اختلالات فیزیکی باشد، معمولاً منشأ ارثی دارد.

خروپف ناشی از سبک زندگی :

آپنه انسدادی خواب، به بسته شدن نسبی تا کامل راه های هوایی فوقانی در هنگام خواب اشاره دارد. عوامل مبتنی بر سبک زندگی، مانند چاقی و مصرف الکل، می توانند محرک های احتمالی آپنه انسدادی باشند.

در این حالت، تغییر سبک زندگی می تواند به درمان خروپف کمک کند. برای مثال، یک فرد چاق که خروپف می‌کند، می‌تواند با کاهش وزن، مشکل چربی دور گلو که به مجاری هوایی فوقانی فشار وارد می‌کند، را برطرف کند. همچنین ممکن است کاهش یا حذف مصرف الکل برای بیماران مفید باشد.

اگر خروپف بیمار توسط این عوامل ایجاد شود، خروپف یک اختلال خواب ناشی از سبک زندگی در نظر گرفته می شود.

از طریق مثال‌های ما، می‌توان نتیجه گرفت که خروپف می‌تواند یک اختلال خواب ارثی یا مبتنی بر سبک زندگی باشد. اگر از خروپف رنج می‌برید، اولین قدم شما باید معاینه و سپس درمان حرفه ای برای اصلاح خروپف باشد. انجام این کار می تواند تضمین کند که شما و سایر اعضای خانواده تان می‌توانید از خواب آرام تری لذت ببرید.

Rate this post

مطالب پیشنهادی هوپنوس

دستگاه های ضد خروپف

علت خروپف در خواب چیست؟

علت باز ماندن دهان در خواب

رفلاکس معده و تنگی نفس در خواب

درمان خروپف

دلایل خروپف در زنان

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *